2.08.2016

28gun tapas!

Bu sicak agustos ayinin ilk gununde sevgili arkadasim ve yoga hocam Pinar Ustun'un facebook'a yazdigi bir ileti ile 28gun yoga macerasina katilmis oldum. 
Yoga bende degisimin merkezi. 28gunde yasadigim her degisimi, her tecrubeyi minik minik yazacagim burada. Yoga pozu vermisken foto kullanmayi pek sevmesem de olabildigince ortama uygun anlarin fotolariyla da susleyecegim burayi :)

10 gundur yogada kendimi zorlama konusunda bir cembere girmistim. Sabahlari ashtanga, aksam is cikisi 1.5saat power ya da akis dersi derken, gunde 3 saate yakin yoga yapar halde buldum kendimi. Neyi zorluyordum, neden kaciyordum?? 
Bu sorulara cevap ararken, bir anda sicaklari bahane ederek, pratiklerimi aksatmaya baslamistim. Yeni bir kacis daha!  Hatta dun sabah niyet etmeme ragmen 6:30 da kalkip "ay bu sicakta gidip daha da terleyemem" diyerek sabah dersimden kacmistim. Taa ki Pinar'in iletisini gorunce, tam da o sirada sevgili Bade'nin temel2 dersine girerken "evet o an bu an! simdi basladin basladin, yoksa baska zaman yok. kendine bir tapas koy hadi !" diyerek, kendime 28gun yoga pratigi tapas'ini verdim. 

Tapas deyince eskiden ispanya'da yedigim muhtesem tapaslardan baska bisi gelmezdi aklima. Yandaki fotoda oldugu gibi :) Ama bu tapas, baska tapas! Peki nedir bu "tapas"?

Tapas yogada niyamalardan biridir. Niyama nedir ? Verdikce bilgiyi sorular ve cevaplar cogaliyor onu farkettim!
Yogada yamalar ve niyamalar vardir. Bunlar yoganin basamaklaridir. Detaylarini dilerseniz bana, google'a ya da en yakininizdaki yoga hocasina/merkezine danisabilirsiniz :)
Niyama kendimizle ilgili kisisel gozlemler ve yapilacaklardir. Bu surecte arinma ve guclenme saglanir, yogadan alacagin etki katbekat cogalacaktir. Niyamalar kendi icinde 5'e ayrilir. Tapas da bunlardan biridir. 
Anlami: atesli caba. Beden tapas sayesinde zihin ve bedenin safligini bozan zararli maddelerden arinir. Tapas uygulayarak gecmis ve gelecek senaryolarindan siyrilip "anda" kalabilemek icin caba gosterebilirim. (tesekkurler yogaturkiye sayfasi .. )

Tapasim suresince 28 gun bir pozda derinlesecegim. Bugunku poz "ekapadasirsasana" oldu. "Yapamam, cunku daha oncede yapamadim" diyerek girdigim pozdan, Bade'nin "supersin Irem!" sesiyle ciktim... 6sn de olsa durmustum pozda. 
Neymis: yapamam demeyecekmissin! Neymis: gecmis deneyimleri ornek alarak adim atmayacakmissin! Hersey kendi icimizde zaten. Zihnimiz tek engel.

Gunlerdir bahane ettigim sicagi bir kenara koyarak, kendimle bir yuzlesme baslattim. Kactigim aslinda neydi ? Yapamam diyerek, ya da korkarak nelere engel oluyordum hayatimda. 28 gunde cevabi gelecektir. Matin ustunde her zaman dogru cevaplar geldi bugune kadar. Yeter ki izin ver. Yeter ki anda kal ...

Sevgiyle kalin

Irem

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder