3.08.2016

3.gun nirvanasi

Gece sicaktan 2'de yatmama ragmen, sabah tum enerjimle 6:30'da evden firladim. Ashtanga gunuydu bugun hocam Ozden ile. 
Ashtanga Yoga, hatha yogaya gore farkli, birkac seriden olusur. 

Benim icin yeni deneyim olacak olan ashtanghaya baslamadan Ozden'le yaptigim konusmada, cok guc gerektirdigini soylediginde gulup "ben zaten haftada 5 6 gun pratik yapiyorum gayet gucum yerinde" demistim. Ne kadar zor olabilirdi ki?
Taa ki ilk ders sudan cikmis balik gibi matin ustunde cirpininca 10 dakikada, durumun farkini ve ne kadar egosal bir yaklasimim oldugunu farketmem uzun surmedi :)

Bugun 3. dersimdi. Dun gece 4 saat uyumanin verdigi etkiyle, inanilmaz zorlandim derste. Hic terlemedigim kadar terledim, omuzlarim sanki parcalaniyordu. Ozden'e "cok titriyorum, cok zorlaniyorum" dedikce "tam da istedigimiz gibi ilerliyorsun dedi" ve zihnimde cigliklar, isyan ediyordum. 
"Ne isim var burda, simdi uyuyor olacaktim!!!" 
"Hadi bitse de kurtulsam!!!"

Farkettim ki surekli sikayet halindeyim. Dayanabilecegimi sanmiyorum .. Kim tutuyor beni zorla burda? Kendimden baskasi degildi yine cevap! Hadi bu son 2, hadi 1 seri daha derken, nefese yonlendirerek zihni, gunese selam sersini tamamladim. Restoratif 20 dakikalik bir durustan sonra, derin gevseme ciddi bir gevsemis uykuyla sonuclandi. Gayet de iyi hissediyordum kalktigimda. 

Bugunun hissettirdikleri: icinde bulunmak istemedigimiz duruma kendimi giriyoruz, ve o durum aslinda bizim yararimiza calisiyor. O an aci icinde kivranirken bunu gormuyorsun tabi. Bedensel acilarda neyse, maneviyatta da durum ayni, ask acisi gecmez saniriz. Bi bakmissin gitmis coktan! 
O zorlandigin, aci icinde kivrandigin an, kendi gucunu hatirlayip, icindeki enerjiye odaklanip, bunun da gelip gecici oldugunu farkettiginde, dunya degisiyor zaten. 

Gune pek guzsel bir baslangic yaptim, super enerjik hissediyorum. Normalde uykudan basim masaya dusecekken, zipzip ziplama modumdayim. İyi varsin be yoga !

namaste 

Irem

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder